tisdag 4 mars 2008

Jason - the killer - är från Thailand

Den senaste veckan har varit seg. Vi har båda varit ovanligt trötta och slöa. Ingenting har vi gjort, stökigt är det hemma också. Fru Swedenfarang har gjort klart sin praktikperiod på den asiatiska butiken och har nu den senaste veckan praktiserat på en vanlig klädaffär. Vilket har inneburit att jag har krampkänningar i mina små och veka akademikerfingrar. Jag har nämligen blivit tvungen att massera hennes ben då hon har fått stå hela dagarna på den nya praktikplatsen. Det var lite annat mot nudelsoppsörplande i en skinnfåtölj tillsammans med den vietnamesiska kollegan. Det är ganska roligt att båda tjejerna kallar mig "honey" när jag kommer in i affären.
Vi skulle förövrigt gå ut och äta med den tjejen i söndags men vi ställde in det hela då vi kände oss så himla knepiga. Nu är det i alla fall en ny vecka och vi känner oss bättre.
MEN!!! Frugan kräktes två gånger igår utan någon egentlig anledning... Undrar vad det nu beror på? Ja, jag vet vad ni tror... Kan det vara så? Hmmm hon mådde ju illa också. Mensen är sen. Nja, jag vet inte. Jag är dålig på slutsatser.



Kommer ni ihåg frugans ansiktsmask à la Tutankamon? Jag lovade då heligt att köpa en ansiktsmask åt henne. Men väl inne på HM så tyckte hon att dryga 20 kronor var för dyrt så hon ville absolut inte köpa en. Lyckligtvis fick hon ett pack av hennes kollega på den asiatiska affären. Chinastyle alltså! Det var helt enkelt en blöt och slibbig "Jason-mask" som skulle göra underverk. Man skulle till och med bli vitare! Nåja, äcklig var den. Funkade gjorde den inte heller. Men Thai-Jason gillade den.

Hasip hasip så var sagan slut.

2 kommentarer:

Ann sa...

hahaha.roligt

Anonym sa...

tja
var kan man köpa en sån mask??
vilken affär? tacksam för svar :)