lördag 23 februari 2008

Älskling, köp grönbuddha till mig

Äntligen lördag! Vi börjar dock bli lite förkylda här. Fru Swedenfarang är på butiken och arbetar och jag sitter här i soffan med laptopen. Jag har egentligen inte så mycket att säga idag. "På västfronten intet nytt". Förutom en rolig sak som hände igår när jag skulle åka hem från jobbet. Frugan ringde och bad mig köpa hem lite grönbuddha. Va, grönbuddha, frågade jag. Ja, det finns på Ica. Glöm inte och köpa det. Å så avslutade hon samtalet illa kvickt. Hmm, nu var jag totalt förvirrad. Vad tusan är grönbuddha? Jag fick ringa tillbaka, men inget svar. Väl inne på Ica fortsatte jag klia mig i huvudet. Lång kö, mycket folk och ingen jäkla grönbuddha. Vad är grönbuddha för något?! Törs jag ens fråga någon ur personalen. Nä, så jag provade och ringa igen. Nu fick jag äntligen ett svar. Och här ser ni resultatet av inköpet. Ett paket grönbuddha. Som helt enkelt visade sig vara BÖNGRODDAR.


Det var en lugn hemmakväll. Lite Lets Dance på tv fick bli kvällens avkoppling. Den där bonden är verkligen en hejare. Riktigt mediakär. Snart kanske han kan ha en egen dokusåpa hemma på gården sin.

Helt plötsligt inser jag att min kärlek har varit på toaletten ovanligt länge. Så jag drar mig dit för att upptäcka att hon har förvandlats. Säga vad man vill om thai och deras innovativa förmågor. Men detta slog allt. Hon hade gjort en ansiktsmask av toalettpapper och ägg. Herregud, det var länge sedan jag skrattade så tårarna forsade. Det var inte heller det lättaste att ta bort masken efteråt. Så nu ska jag strax åka in och köpa ett gäng ansiktsmasker som vi kan ta på oss ikväll.

Önskar er alla en trevlig lördag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, trodde de var Tuttan Kamon;-)

Svenne Farang sa...

Haha, jag förstår precis vad du menar. Min fru brukar säga grodor, vi måste köpa grodor.

Trevlig blogg du har. Vi skriver ju faktiskt om samma sak, ungefär. Jättekul!

Anonym sa...

Jisses vad jag skrattde när ja läste det :-)
Marlene

Anonym sa...

55555555! det var roligt. Jag brukar också äta "grönbuddha".

Hittade din blog när jag söker "ultrastar thai" på google.Trevligt kan jag söger. (Jag är Thai föresten)