måndag 18 februari 2008

Jag vill svära på Thai!


Jag får inte svära. På thai alltså. Fru Swedenfarang blir helt enkelt skitsur om jag säger ett svärord på thai. Då visar jag inte respekt bla bla. Men hon svär på svenska utan vidare.
Så jag brukar fråga henne, varför svär du på svenska om jag inte får göra det på thai?

Jamen, säger hon, det är ju för att när jag svär på svenska så känner jag ingenting. Nä, precis, menar jag. Same same for me juh! Nä det är inte samma sak säger hon surt tillbaka.
Nähä, "same same" gäller alltså bara för thai. Thailändska svärord får inte yttras av en farang.

Schysst!

Nåja, så är det bara. Så ni vet.
Same same but different...


ps. på bilden från igår var Fru Swedenfarang egyptisk thaitjej på den svenska isen. ds.

2 kommentarer:

Jesper sa...

Jag känner igen det från min lilla darlig.
Ibland svårt förstå hur dom tänker, det bästa helt klar inte bry sig såå mycket men kan vara svårt ibland *ler*.

Jesper
PS: trevlig blogg

Swedenfarang är en: sa...

Haha, ja, eller hur. Det är bäst ibland att bara förstå utan att förstå.

Tack, din blogg är toppen också. Jag har läst den en en längre tid.