tisdag 19 februari 2008

Det är sanook mak att arbeta!


Visst ser de glada ut?
En asiatisk affär verkar vara ett toppenställe att arbeta på. Sprang dit på lunchen idag och i en hastig rörelse tog jag den här suddiga bilden. Dags att investera i en ny kamera snart.
Fru Swedenfarang har som sagt påbörjat sin praktik så jag var tvungen att se hur hon hade det, blev genast bjuden på mat av de söta tjejerna. Tyvärr hade jag redan inmundat min lunch.
Fru Swedenfarang och hennes vietnamesiska kollega tycks trivas väldigt bra med varandra. Jag har precis fått dagens rapport av frugan. Kan inte annat än le och njuta av hennes iver. Hon är verkligen på bra humör nu.

När frugan såg bilden så utbrast hon: Gud vad tjock jag är, på ren svenska. Men herregud, hur kan nån som väger knappa 50 kg påstå att hon är tjock? Men tydligen är en anorexi-liknande kropp det mest optimala i Thailand. Gud så sexigt, eller? Men, våra referensramar är ju inte de samma. Själv föredrar jag en mörkare hy. Men nej då, solen undviks helt och hållet. Ingen samvaro på stranden här inte.

Dessutom ska det smetas in, hör och häpna, WHITENING lotion. Har du någonsin sett det här hemma? Det går inte ihop för mig att någon vill bli mer vit. Men som sagt, allt som har varit rätt och fel för mig är inte längre något rättesnöre. Thailand är lite av upp och nervända världen för mig nuförtiden. Jag trodde att jag hade börjat känna landet och dess kultur. Förut var jag en liten kaxig LOS-expert...

Men tamejtusan så fel jag har haft. På senare tid har jag insett att ju mer jag lär känna mitt kära Thailand och dess kultur, desto mindre förstår jag. Jag kan nog aldrig uttala mig som thailandsexpert igen.

Är jag en liten negativ svenne nu? Nä, absolut inte, eller det kan väl inte jag avgöra. MEN det är ju dessa små saker som gör det så förbaskat roligt, givande och stimulerande att få leva ihop med en thailändsk kvinna. Hon är allt jag vill ha och samtidigt allt jag inte förstår.
Helt enkelt en underbar person.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst vill man väl ha en tjej med former och midja, ingen anorexiatyp.Jag kände mig också som en thailandexpert efter en fem resor men vartefter åren har gått och resorna ökat i antal så har jag förstått att jag nästan ingenting vet och kan, så det kanske slutar med att jag åker dit medans jag över huvud taget kan något. Vad gäller solbadande hos tjejerna så skiljer det sig mycket åt. En del bryr sig inte alls om solen medan en del andra,liksom min fru, nästan blir hysteriska av tanken att kunna bli lite brun. Då skall det vara lång-ärmat, stor solhatt och väl insmörjad innan hon efter klockan fyra visar upp sig. Ingen känsla av att vara en komplett barnfamilj där inte. Att barnen vill leka och bada med henne skiter hon i, och så säger de att thailändare är barnkära - tro det som vill.

Rospigg

Swedenfarang är en: sa...

Ja, det där med strandsamvaron saknar man. Dock så gillade frugans jämnåriga kusin att bada. Så vi simmade runt i timmar tillsammans medans frugan satt i skuggan och tittade på.

Sussi sa...

Vilken rolig blogg =)
Den där butiken känner jag igen! Handlat där några gånger.Det är i Sundsvall va?